Sabtu, 6 Mac 2010

Ku bersyukur kepada-Nya

sesungguhnya aku begitu jauh dari rahmat-Mu...Ya Allah
ku mencari rahmat-Mu, ku ingin mendekati-Mu
ku ingin pergi ke tempat yang gelap dan menutup mataku agar ku jumpa petunjuk dari-Mu
Sesungguhnya Engkau telah pun memberi petunjuk di setiap langkah yang ku ambil
ku melangkah setiap hari jauh dan jauh dari-Mu
dan Engkau membawa ku kembali ke jalan-Mu yang lurus

sesungguhnya aku bersyukur kepada-Mu...Ya Allah
ku bersyukur atas setiap hembusan nafasku
aku tidak pernah memikirkan secara mendalam tentang segala nikmat yang dikurniakan oleh-Mu dan aku terlalu lalai hingga lupa untuk mengungkapkan syukur kepada-Mu

sehinggalah sekarang baru ku sedar dan akanku mulakan langkah pertama ku
kerana Engkau telah membuka pintu rahmat-Mu untuk ku
Ya Allah, sesungguhnya baru ku sedar yang aku sungguh merindui-Mu kerana telah lama aku berjauhan dengan-Mu

Ya Allah... aku berterima kasih kepada-Mu
aku berterima kasih kepada-Mu atas segala yang Engkau aturkan untukku
Engkau menyedarkan ku apabila aku mula melupai-Mu
Engkau membimbing ku disaat ku sesat dan Engkau turut memberi ku harapan untuk meneruskan hidup ini...